Monday, September 21, 2015

פריטטה בריאה ומשביעה

קישור לאתר המתכונים של הדוניסטית

מתכון : פריטטה בריאה ומשביעה

skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
מכירים את הקטע הזה שיש תקופה מסוימת שבא לכם לאכול כמעט כל הזמן דבר אחד מסוים, ולא משנה כמה תנסו לגוון ותגידו ״זאת הפעם האחרונה שאני אוכל את זה!״ בסוף תמצאו את עצמכם אוכלים שוב בדיוק את אותו הדבר?


skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
אז זה בדיוק מה שקורה לי עם פריטטה בתקופה האחרונה.
ואיך אני אגיד את זה בדיוק… התקופה הזאת נמשכת בערך כבר חצי שנה, אם לא יותר.
קצת הגזמתי, לא? ככה לפחות דניאל אומר בכל פעם שאנחנו מתלבטים מה לאכול ובסוף מחסלים עוד מחבת של פריטטה…
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
ניסיתי להגיע לשורש העניין ולהבין למה דיי התמכרתי למנה הזאת, ויצאתי עם כמה תובנות:
1. זה טעים!!! {בתכל׳ס – זה הכי חשוב}
2. זה משביע מאוד.
3. הצלחתי להגיע למתכון דיאטטי מושלם.
4. זה יחסית קל מאוד להכנה.
5. זה זול.
6. אפשר לאכול את זה כל היום –  גם בבוקר, גם בצהריים וגם בערב!!
המתכונים המסורתיים לפריטטה, שמקורם במטבח האיטלקי והספרדי, הם ממש לא דיאטטיים ומכילים שמנת, גבינות עם אחוזי שומן גבוהים ומגוון סוגי נקניקים.
את המתכון שלי לפריטטה תוכלו לגמריי להכניס לקטגוריית המתכונים הרזים והבריאים שלכם, כי הצלחתי להוציא את המרכיבים האלו ועדיין להגיע לפריטטה תפוחה, משביעה וטעימה.
במקום כל אלו, הפריטטה הזאת מבוססת אך ורק על שילוב של ביצים טריות, חלב {אני משתמשת בדל, אבל זה לגמריי נתון להעדפתכם} ותוספות בריאות ומזינות.
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
על בסיס המתכון הזה אפשר ממש להתפרע ולגוון במרכיבים שונים שאתם אוהבים…
אפשר להוסיף לבלילה עשבי תיבול קצוצים או אפילו ממרחים כמו אריסה, פסטו, חרדל ועוד ולקבל כל פעם טעם שונה.
אפשר להוסיף תבלינים שונים כמו כורכום, פפריקה, זעתר, אורגנו ועוד.
אפשר גם להוסיף כל מיני ירקות שונים טריים או מבושלים {שימוש מעולה לניצול שאריות אנטי-פסטי} כמו פטריות, עגבניות, ברוקולי, תרד וכד׳.
אפשר להוסיף גבינות רזות {עד 5% שומן} כמו בולגרית וצפתית.
בקיצור, השמים הם הגבול כשמדובר בגיוון המנה הזאת!
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
◄◄ פריטטה בריאה ודיאטטית עם המון ירקות ►►
זמן הכנה – 10 דקות.
זמן בישול – 10 דקות.
כמות – 2 אנשים {אפשר להכפיל את המרכיבים ולהכין במחבת כזו גם כמות כפולה!}.
חומרים –
  • 4 ביצים.
  • רבע כוס חלב.
  • בטטה בינונית, קלופה וחתוכה לפרוסות.
  • כוס אפונה קפואה.
  • 2 בצלים, חתוכים לעיגולים דקים יחסית.
  • 2-3 כפות של זיתים פרוסים.
  • 5 חתיכות של ארטישוק איכותי משומר.
  • 1 כף שמן זית.
  • כפית וחצי כורכום.
  • מלח ופלפל לפי הטעם.
הוראות הכנה –
1. מחממים את התנור ל-200 מעלות.
2 מבשלים את פרוסות הבטטה בתוך מים בקערה חסינת חום כ-6 דקות במיקרוגל, או עד להתרככות, ומסננים.
3. בינתיים, מחממים מחבת עם ידית חסינת חום ומוספים כף שמן זית.
4. מטגנים את פרוסות הבצל עד להגעה לצבע שקוף ומעט מקורמל ומוסיפים את הבטטה המרוככת. ממשיכים לטגן במשך 3-4 דק׳ על אש נמוכה-בינונית.
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
5. תוך כדי הטיגון, טורפים בקערה נפרדת את הביצים, החלב, הכורכום והמלח והפלפל. לאחר מכן מוסיפים לתערובת הביצים את הזיתים והאפונה ומערבבים.
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
6. מוסיפים את הבלילה למחבת ומערבבים קלות את הבטטה והבצל עם התערובת, כך שכמעט כל הירקות מכוסים. לאחר מכן מוסיפים גם את חתיכות הארטישוק למחבת.
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי
7. כשהחלק התחתון של הפריטטה מתייצב, מעבירים את המחבת לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך 5-10 דקות, עד שהפריטטה יציבה לחלוטין.
8. מוציאים מהתנור בזהירות {בעזרת כפפה או מגבת בטבח} ופורסים לחתיכות.
אני הכי אוהבת לאכול את זה עם קוטג׳ וסלט ירקות :)
skinny low calorie baked frittata recipe מתכון מדהים פריטטה דיאאטי

No comments:

Post a Comment